Les més de 200 campanyes presentades a la II Edició del Festival Internacional de Publicitat i Comunicació de Futbol la consoliden com el major esdeveniment internacional d’aquestes característiques i posicionen a la Liga Española (LFP) com a referència mundial en aquest àmbit, integrant a grans anunciants, multinacionals, agències creatives, clubs e institucions tant privades com públiques.
Les campanyes i peces creatives presentades han superat àmpliament el número de les rebudes a la primera edició, amb la circumstància addicional de que en aquest primer certamen eren admeses peces d’anys anteriors, mentre que en aquesta edició només es podien circumscriure a la passada temporada 2007/2008.
Agències creatives i clubs de tot el món han presentat campanyes gaudides als cinc continents. Participen clubs d’Itàlia, Anglaterra, Argentina o Brasil; les lligues de França, Alemanya o Japó; i entitats com la Unió Europea, entre d’altres.
A més, per suposat, de la imprescindible aportació de peces dels clubs de futbol professional, entre les que es troben el Getafe, Atlético de Madrid, Real Madrid, Barcelona, Sevilla, Racing, Osasuna, Sporting, Murcia, Castellón, Levante, Hércules, Nàstic, Girona o Alicante.
La qualitat i creativitat de les campanyes, exigència essencial del certamen, ha sigut excel•lent, qualificació que li atorga crèdit i garantia de futur.
Així es podrà comprovar el pròxim dia 16 de desembre a Madrid, quan la ciutat es convertirà en el centre d’atenció mundial de comunicació publicitària de futbol, a una gala de lliurament d’ estatuetes a les peces guanyadores del certamen, en la que estarà present els màxims representants del futbol i de l’esport nacional, les agències creatives i dels anunciants. Una velada que començarà a les 20:00 hores al teatre Alcázar de la capital.