El Gimnàstic de Tarragona ha viscut aquesta tarda una jornada molt especial amb la disputa del partit amistós internacional entre el nostre primer equip femení i el As Far Rabat al Nou Estadi Costa Daurada. Un enfrontament que ha anat molt més enllà de l’àmbit Esportiu, convertint-se en una festa del futbol femení i de convivència cultural. Tot coincidint en el marc del Dia Internacional de la Dona i la finalització del ramadà. El resultat final ha estat favorable al conjunt visitant (0-5).
El partit ha estat organitzat pel Consolat General del Regne del Marroc a Tarragona, amb l’objectiu de promoure la cohesió social a través de l’esport. A més, els voltats del Nou Estai Costa Daurada han acollit diferents estands amb productes i tradicions marroquines, reforçant el caràcter cultural de la jornada.
El duel ha estat marcat per un gran ambient a les graderies de l’estadi, amb aficionats que han volgut donar suport a una iniciativa que reforça el creixement i la visibilitat del futbol femení. Un partit que ha permès veure per primer cop al Nàstic femení al Nou Estadi Costa Daurada, en un intercanvi esportiu de nivell que ha contribuït al desenvolupament competitiu del conjunt grana.
Durant la mitja part s’ha realitzat un acte de reconeixement al talent femení en l’àmbit esportiu, amb la presencia de destacades personalitats internacionals con Nezha Bidouane, presidenta de la Federació Reial de l’Esport del Marroc; Aicha El Gourgi, diputada al Parlament del Marroc i activista social; Jadija Illa, presidenta de la Lliga Nacional de Futbol Femení del Marroc; i Conxita Esteve, directiva de la Real Federación Española de Fútbol. L’acte també ha comptat amb la participació d’invitats d’honor com el futbolista Jawad El Yamiq i l’atleta olímpic Hicham El Guerrouj, reforçant el caràcter institucional i internacional de la jornada.
Amb iniciatives con aquesta, el Gimnàstic de Tarragona reafirma el seu compromís amb el present i el futur del futbol femení, consolidant el Nou Estadi Costa Daurada com un escenari obert al talent, la diversitat i la convivència.